Saturday, March 10, 2012

Filtre (g)mail pt îmbunătăţirea managementului timpului


Îmi tresaltă inima cu bucurie şi stres la fiecare mail. Beculeţul de pe Blackberry clipoceşte şi mă mănâncă palmele să stau conectat, să văd ce mai e, să rezolv. Mare meteahnă contemporană.

Văd prin multe librării cărţi şi para-cărţi de time management, fiecare dedicând inevitabil un capitol organizării e-mailului. Chiar o fi ceva de câştigat?

Eu folosesc Gmail de vreo 5 ani şi sunt impresionat de eficienţa filtrului de spam, care lasă să ajungă în Inbox maxim un spam pe lună. Restul spam-urilor se duc direct în coşul de gunoi virtual. Foarte rar se mai întâmplă şi un fals negativ, când un mail bun ajunge în spam--dar niciodată un mail de la persoane ale căror date de contact există deja în address book. Deci damage-ul este limitat şi acceptabil.

Rise of the quasi-spam

Inevitabil, facem din ce în ce mai multe cumpărături on-line. Comercianţii îţi cer adresa de mail, apoi îti trimit newsletter-uri. Am zile în care primesc şi 20. Cum sunt consumerist şi calic, nu-mi vine să mă dez-abonez de la mailing listuri, care îmi propun varii disconturi şi ieftineli--poate e rost de vreun chilipir! Şi studiind cu interes toate materialele astea publicitare, mi-am dat seama că nu mai e mult până să întreb: "şi halatul, doamna, cât e halatul?". Atunci am înţeles că avem de-aface cu o specie nouă şi vicioasă de cvasi-spam: newsletter-urile. Care nu-s chiar spam, că nu te lasă inima să le arunci la coş, dar nici nu merită să tresalţi de fiecare dată când Altex face pomoţie la streilizatoare. Sau când o cunoştinţă postează un link pe Facebook, la naiba.

Filtre Gmail

Rezlvarea e simpla şi probabil merge şi cu alte platforme înafară de Gmail.:

1. Creezi dosare;
2. Pui filtre care bagă mesajele vinovate în dosare, fără să mai treacă prin Inbox;
3. Gata! Când ai chef de promoţii, update-uri Linkin şi FeBe (sic), te duci si le deschizi tu, nu năpustesc ele pe tine;



4. Îţi ştergi o lacrimă că nu mai eşti aşa conectat şi înjuri Blackberry-ul care nu respectă filtrele.

No comments:

Post a Comment